Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pedał sprzęgła - dziwne wibracje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pedał sprzęgła - dziwne wibracje

    jeśli oczywiście pogoda pozwoli :| jeśli będzie padać można podjechać (wcześniej) np. na gokarty
    Chcesz zarobić przez internet ??


  • #2
    Pedał sprzęgła - dziwne wibracje

    1. Witam wszystkich i jak w temacie, przy wciskaniu sprzęgła, a właściwie kiedy położe nogę na pedale i próbóje lekko wciskać, daje się wyczuć wibracje, wydaje mi się że są synchroniczne z pracą silnika, nie jest to mocne drżenie, ale wyczuwalne, czy ktoś z was spotkał się z czymś takim?

    2. Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego z tym kiedy na rozgrzanym silniku wciskam pedał sprzęgła i próbuję wrzucić wsteczny bieg, to występuje lekki zgrzyt, tak jakby nie dokońca się wysprzegł. W ASo powiedzieli mi że muszę wymienić płyn hamulcowy bo sprzęgło pracuje na tym samym płynie i obiegu i będzie ok.
    maciek1024

    Komentarz


    • #3
      potwierdzam, mam podobne wibracje na sprzegle, wcisniecie o 1-2 cm (realnie to oparcie nogi) sprawia, ze czuje bicie na sprzegle... jednak nieco zsynchronizowane z silnikiem, podjade pod 25k z tym do serwisu przy wymianie oliwki, wtedy bede mogl cos wiecej powiedziec, ale raczej nie jest to normalny objaw... :/

      co do zgrzytu na wstecznym - nie ma, ogolem skrzynia chodzi ok
      nie zalezy to u mnie od rozgrzania silnika, wystepuje na zimnym i cieplym

      czyzby to jakas przypadlosc wielkopolski

      Komentarz


      • #4
        maciej, Pedal tak zawsze bil od poczatku jak pamietam, jak jedziesz to tego wogole nie czuc, tylko jak chcesz lekko oprzec stope, tylko po co - tak bije w stope i puszczasz - moze to taki zabieg psychologiczny

        Czasem jak wsteczny wbijam, to tak jakby strasznie ciezko w skrzyni wszedl, ale to tylko czasem i nie ma zasady.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          IMO zjawisko normalne, przy bardzo lekkim wciśnięciu (dotknięciu) pedału zaczyna się nacisk łożyska wyciskowego na elementy spężyny talerzowej docisku, a one wcale nie muszą być idealnie równej wysokości. Dobrze, że zachowujecie czujność (bo przecież wróg podsłuchuje :szeroki_usmiech ), ale to akurat na nic nie wpływa i o niczym złym nie świadczy.

          Dlaczego miałaby pomóc wymiana płynu hamulcowego (prawda, że to wspólny układ) to chyba wie tylko ten co to powiedział. O ile wiedział, co mówi oczywiście :szeroki_usmiech

          Co do włączania wstecznego, to po pierwsze włącza się go po całkowitym zatrzymaniu auta, a po drugie może potrzeba trochę regulacji na linkach ? Swego czasu po serwisie zdrowo się namęczyłem aby poprawić, bo to cholerstwo jest bardzo czułe i na jednej poprawce nikomu pewnie się nie skończy .
          Poza tym włączając wsteczny szybko po naciśnięciu sprzęgła to zwykle trochę szarpnie, jeżeli przytrzymać krótką chwilę sprzęgło to dużo spokojniej się to odbędzie (wałek sprzęgłowy wytraci obroty).
          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

          Komentarz


          • #6
            U mnie występuje identyczny objaw "bicia na pedale sprzęgła".

            Po prostu TTTM i nie ma się czym martwić.
            Pozdrawiam

            Komentarz


            • #7
              Wielkie dzięki za wasze opinie, może jestem za bardzo wyczulony na wszelkie drobne objawy ,ale powodem tego jest to, że w ostatni piątek wydałem w miejscowym ASo Skody 1000,00 zł, bo jakiś debil w ASO Skody w Poznaniu (u najlepszego dilera Skody roku 2005) wszyscy z Wlkp. wiedzą jaki to serwis,
              zamiast wymienić piszcząca rolkę odwracającą w rozrządzie popryskał ją jakimś smarem owszem pomogło na chwilę ale po przejechaniu 5000 km pasek rozrządu miałem do wymiany.
              A było to tak: Wymieniałem pasek wielorowkowy który napędza między innymi klimę i alternator, bo piszczał. Jednak Panowie z serwisu stwierdzili że trzeba wymienić też napinacz bo ma już luzy i też piszczy.
              Noooo dobra pomyślałem:
              ale jak sądzę to nie napinacz piszczał tylko już rolka odwracająca w rozrządzie ale tego już nie umieli stwierdzić dopiero jak wymienili napinacz, i okazało się że dalej coś piszczy to jakiś mondrala któremu nie chciało się już dalej sprawdzać co piszczy i wymieniać to psikał tu i tam aż piszczenie ustąpiło no załatwił mi rozrząd.
              Smar wszedł w reakcję z gumą i pasek wyglądał jak po 90.000 km.
              Morał z tego że jeśli w ASo nie pozwalają stać na warsztacie i obserwować co robią to należy jak najszybciej zmienić serwis. A dziś są takie czasy że klient nasz pan i jak nie tu to napewno u konkurencji wam pozwolą.
              maciek1024

              Komentarz


              • #8
                Witam was!! Ja jestem tez zWLKP i co do wibrujacego pedalu tez mam takie objawy. jak dotkne go lekko stopa juz czuje ze wyibruje i jak zaczynam wduszac to czuje juz dobrze ze pedal wibruje. Ktos mi kiedys powiedzial ze wystarczy wymienic lozysko sprzegla. Ale sam nie chce tego robic i jak na razie mocno mi to nie przeszkadza, lecz czasem tez mam problemy z wysprzegleniem auta z 2 biegu. Hmmm dziwne to jest

                Komentarz


                • #9
                  lisiaczek, jeśli czujesz wibrację przy pedale zdecydowanie wduszonym (chociażby np. do połowy) a nie tylko "dotkniętym", to to nie jest normalne.
                  Winy szukałbym raczej w docisku (np. krzywa lub "niekompletna" sprężyna).
                  Co do łożyska wyciskowego to zwykle je bardziej słychać niż czuć gdy "pada". Posłuchaj czy pojawia się nowy (inny) odgłos gdy wciskasz pedał i go trzymasz lub gdy go puścisz.
                  Oczywiście najlepiej wyłącz wszystkie dmuchawy itp. rzeczy hałasujące, to nie będziesz musiał tak mocno uszu natężać :szeroki_usmiech
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez maciej
                    Morał z tego że jeśli w ASo nie pozwalają stać na warsztacie i obserwować co robią to należy jak najszybciej zmienić serwis. A dziś są takie czasy że klient nasz pan i jak nie tu to napewno u konkurencji wam pozwolą.
                    Mój kolega pracował w ASO w Bielsku (Korczyk) i mówił mi, że tam jak klient chciał być przy aucie podczas przeglądu to z automatu 50zł wiecej takiemu liczyli... :evil:
                    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                    Komentarz


                    • #11
                      eR_, Bo z panem starszym, trzeba bylo sie ugadac, zeby se jaj nie robil i po sprawie. Mnie juz tam dobrze znaja :lol: Inna sprawa, ze za przeglad jest z gory ustalone cena i nie dostanie ani zlotowki wiecej niz ma w swoim oficjalnym cenniku po odliczeniu kosztow oleju i filtrow, ktore dostarczam sam

                      A tak BTW to jaka podwyzszka cen przyszla w Welmie to zwatpilem. Przeglad po 90kkm z wymiana rozrzadu zaczelismy rozmowe od 1800zl wiec z miejsca podziekowalem, bo to lekka przesada IHMO.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez maciej
                        Morał z tego że jeśli w ASo nie pozwalają stać na warsztacie i obserwować co robią to należy jak najszybciej zmienić serwis. A dziś są takie czasy że klient nasz pan i jak nie tu to napewno u konkurencji wam pozwolą.
                        Pięknie powiedziane. Dlatego każdy uczciwy serwis nie robi żadnych aluzji jeśli klient ma chęć popatrzeć na ręce. Ja od 3 lat korzystam z serwisu w Pile. Oczywiście stoję na własne ryzyko. Nie przeszkadzam w pracy, na uboczu widząc co się dzieje. Niejednokrotnie wiele się człowiek uczy od mechaników. Kierownik nie raz żartobliwie odciągał mnie na kawkę, jednak tę pijam tylko po skończonej robocie ;-)

                        BTW: osobiście te wszelkie rankigi najlepszych ASO Ci, którzy je robią powinni je sobie strzelić w 4 litery.

                        Maicroft - rozrząd to koszta max. 1300 zł z przeglądem olejowym. Nie daj się.
                        Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                        Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                        Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                        Komentarz


                        • #13
                          ja mam to samo, ale juz się tym nie przejmuję wcale, widocznie ten typ tak ma

                          Komentarz


                          • #14
                            powiem tak, nie lubie tlumaczenia "TTTM" - zajezdza mi panem wiesiem z ASO co nie ma zielonego pojecia co to moze byc i tak splawia ludzi...
                            przy najblizszej wizycie w aso, postaram sie pomeczyc troche ten temat...

                            Komentarz


                            • #15
                              Jak nie chcecie, zeby wibrowalo, to trzeba pozbyc sie tego lewego pedalu i po sprawie
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X